Про соціальний захист дітей
Дитинство – найважливіший період у становленні особистості. Саме тоді людина потребує найбільшої уваги та захисту. Від ставлення до дітей, розуміння їхніх проблем, інтересів та потреб, стану охорони дитинства залежить доля кожної людини і розвиток суспільства загалом.
Охорона дитинства – система державних та громадських заходів, спрямованих на забезпечення повноцінного життя, всебічного виховання і розвитку дитини та захисту її прав.
12 січня відбулась нарада при директорі. Серед питань, що обговорювали педагоги, була проблема соціального захисту учнів. Соціальний педагог Оксана Івахненко схарактеризувала основні напрямки соціального захисту дітей.
Нормативно-правове
забезпечення управлінської діяльності з питань охорони дитинства та соціального
захисту дітей
З метою
реалізації Закону України «Про охорону дитинства» в кожному навчальному закладі
повинні постійно проводитись дослідження щодо виявлення дітей соціально
незахищених категорій, а саме:
Держава надає родинам, де виховуються такі діти,
грошову та іншу допомогу. Але цим дітям, родинам, які їх виховують, потрібна ще
й педагогічна та соціально-психологічна
допомога, яка надається навчальними закладами.
Соціально-педагогічний
супровід - це вид соціально педагогічної діяльності
спрямований на здійснення опіки, допомоги та
патронажу проблемної сім'ї.
Він спрямований на постійне ведення сім'ї, яка потребує систематичної підтримки умов, достатніх для
забезпечення життєдіяльності. згідно з оцінкою їх потреб.
1.
Виявлення соціально вразливих категорій дітей та
діагностика проблем
При чому соціальний педагог досліджує ставлення учнів до соціально значущих питань,
їхні поведінкові прояви, процес соціальної адаптації, міжособистісні стосунки.
Тоді як практичний психолог здійснює діагностику психічних процесів дитини, її
особистісного розвитку, визначає рівень домагань.
|
Здобувачі освіти, які перебувають на обліку служби у
справах дітей, як діти, які перебувають в складних життєвих обставинах |
Діти-сироти, діти позбавлені батьківського
піклування |
Здобувачі освіти з багатодітних сімей |
Здобувачі освіти з малозабезпечених сімей |
Здобувачі освіти , батьки яких загинули під час
виконання службових обов’язків |
Здобувачі освіти, батьки яких були або є учасниками
АТО (ООС) |
Здобувачі освіти, батьки яких загинули під час
проведення АТО (ООС) |
Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами |
Здобувачі освіти з інвалідністю |
Здобувачі освіти з сімей внутрішньопереміщених осіб
(ВПО) |
Здобувачі освіти, які перебувають на обліку ЮП |
Всього |
Разом по закладу |
1 |
2 |
40 |
7 |
0 |
2 |
0 |
8 |
3 |
0 |
0 |
63 |
Крім цього слід враховувати й такі категорії соціально
вразливих дітей, діти трудових мігрантів, здібні та обдаровані діти, діти з
дистанційних сімей, діти «групи ризику».
2.
Здійснення соціально-педагогічного супроводу, надання
соціальних послуг
Допомога у адаптації дітей при вступі до школи, переході
до іншого ступеня, іншого класу,
навчального закладу та при випуску з нього.
Попередження конфліктів в учнівському колективі
Посередництво між навчальним закладом і сім’єю, між
батьками і педколективом.
Контроль за відвідуванням учнями навчального закладу.
Попередження і мінімізація негативного впливу факторів
ризику на дітей.
Представлення прав дітей на засіданнях ради профілактики
школи
3.
Консультування педагогів, учнів, батьків з питань
соціального захисту та розв’язання соціальних проблем.
4.
Взаємодія з органами місцевої влади та місцевого
самоврядування, громадськими організаціями, фахівцями соціальних служб.
Відновлення документів дитини, оформлення державних виплат,
інших документів на дітей соціально вразливих категорій.
Захист житлових та майнових прав дітей.
Допомога у оформленні безкоштовного харчування.
Організація оздоровлення дітей.
Представлення законних прав дітей в суді.
Необхідно зосередити увагу на наданні
допомоги конкретній живій людині (громаді), орієнтуючись в першу чергу на
визначені потреби учасників освітньої системи закладу.
Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай
складна соціально-політична ситуація у суспільстві показали необхідність
соціальнопсихологічного захисту і психологічної допомоги всім учасникам
освітнього процесу. Україна переживає складну соціально-політичну ситуацію.
Продовжуються бойові дії в Донецькій і Луганській областях. Останнім
часом увага світу прикута до масового розповсюдження гострої респіраторної
хвороби, спричиненої коронавірусом Covid-19.
Закладам
освіти було рекомендовано налагодити можливість надавати знання та спілкуватись
із учасниками освітнього процесу за допомогою інформаційно-комунікаційних
технологій.
Така
ситуація виявилася стресовою для усіх учасників освітнього процесу. Саме
психологічна служба покликана навчити як жити в злагоді з самим собою та з
іншими, і як вступати в стосунки зі світом, щоб життя приносило задоволення.
Тому першочерговим завданням працівників психологічної служби є пошук дієвих
засобів і методів профілактичної, корекційної, захисної, просвітницької та
розвиткової роботи.
Ефективність роботи із
соціального захисту дітей залежить від злагодженої роботи всього педагогічного
колективу.
Коментарі
Дописати коментар